Projekt It´s Time to Help (ITTH)
Projekt It´s Time to Help (ITTH) je zaměřen na mezinárodní spolupráci partnerských škol v oblasti ekologických témat vyplývajících z metodiky sedmi kroků mezinárodního programu Eko-škola, na porovnání dosavadní práce na poli environmentální problematiky a získání nových inspirací od našich partnerů, a případně jejich uvedení do praxe. Jedná se o témata voda, energie, školní prostředí, eko-spotřebitel, biodiverzita a odpady. Našimi partnery jsou eko-školy z Finska, Lotyšska, Malty, Německa a Portugalska.
Práce na projektu ITTH nám umožňuje propojovat formální i neformální výuku ve školách, vyměňovat si zkušenosti a nápady, přitáhnout k práci žáky, zvyšovat povědomí o environmentální problematice, zdokonalovat se v práci s novými IT technologiemi, rozvíjet jazykové a sociální dovednosti a v neposlední řadě navazovat přátelství s partnery a rozšiřovat si znalosti o jejich historických, geografických, kulturních i sociálních podmínkách.
Na dosavadní realizaci projektu se podíleli žáci a učitelé 1. i 2. stupně podle jejich zájmu a potřeb projektu ve spolupráci s rodiči, se zastupiteli města Přerova, s národním eko-koordinátorem, s partnerskými centry ekologických aktivit Sluňákov (Horka nad Moravou) a Veronica (Hostětín), s místními podniky a bývalými žáky naší školy a také se Střední technickou školou v Otrokovicích.
Na koordinaci projektu ITTH pravidelně spolupracuje šest učitelek 1. i 2. stupně, které se setkávají na pravidelných poradách minimálně jednou týdně. Po každém mezinárodním setkání využíváme on-line evaluační dotazník s připravenými otázkami, kde zvlášť žáci a učitelé se vyjadřují k tomu, jak se nám daří naplňovat záměry a témata projektu, jeho cíle a výstupy stanovené v žádosti. Výstupem evaluačního dotazníku je také zhodnocení dosavadní spolupráce žáků s učiteli, spolupráce s projektovými a jinými partnery a také zhodnocení případných zlepšení v jazykových, sociálních, ICT a pracovních dovednostech, ve znalostech o partnerských zemích a orientaci v environmentální problematice.